Outro - wychodzimy poza schemat

Niejednokrotnie na różnych portalach społecznościowych mogłeś spotkać się z krateczką używaną tuż przy danym słowie. Dlaczego symbol ten jest tak rozpowszechniony? Skąd się on wziął? Kiedy się go stosuje? Jeśli jesteś ciekawy, zajrzyj do tego artykułu.

Skąd się wzięły hashtagi? 

Słowo hashtag przywędrowało do nas z języka angielskiego. Symbol # to hash, do niego dodaje się: tag, czyli etykietkę.

Jako pierwszy zastosował go Chris Messina (amerykański aktor teatralny i filmowy) na Twitterze. Użył go, by zaproponować stosowanie owego symbolu dla grupowania tweetów. 

Czemu one służą?

Hashtagi są stosowane na różnych portalach społecznościowych, najczęściej na Instagramie i Twitterze.

Służą grupowaniu treści. Ułatwiają zdobycie obserwujących, polubień oraz komentarzy. Z tego powodu są wykorzystywane przez wiele osób, które pragną poszerzyć swe zasięgi, a przez to zwiększyć popularność. Aby jednak tak się stało, najpierw należy dowiedzieć się, kiedy je stosować.

Hashtagi odgrywają także istotną rolę w reklamach - zwiększają popularność firmy.

Stanowią alternatywę dla haseł reklamowych. Hashtag zareklamowany przez znaną osobę jest natychmiast dostrzegany przez rzesze użytkowników, co sprawia, że popularność firmy rośnie.

Hashtagi skutecznie zwiększają popularność wydarzeń. Im większe jest ich użycie, tym więcej osób dowiaduje się o danej inicjatywie i zasięgi rosną, a ponadto organizatorzy mogą spojrzeć z perspektywy uczestników na to, co się dzieje na danym wydarzeniu i jak czują się na nim ludzie. 

Na jakim portalu i w jaki sposób je stosować?

Na Twitterze stosuj ich zminimalizowaną liczbę – maksymalnie dwa. Taka liczba przysporzy ci popularności, natomiast gdy użyjesz ich zbyt dużo, doprowadzisz do tzw. ścięcia zasięgów, czyli ich gwałtownego zmniejszenia.

W miejscu, w którym użycie hashtagów jest najszerzej rozpowszechnione, czyli na Instagramie, ich liczba nie może być wyższa niż trzydzieści. Uważaj! Jeśli przekroczysz tę liczbę, zostanie opublikowane samo zdjęcie.

Pamiętaj, by na YouTubie (jak i na innych portalach) stosować tylko te hashtagi, które odnoszą się do publikowanego tematu. Nie staraj się sztucznie zwiększać zasięg, ponieważ osiągniesz raczej przeciwny efekt. Stosuj maksymalnie piętnaście, jeśli będzie ich więcej, nie będą one uznawane przez ten portal.

Facebook wyróżnia się na tle wcześniejszych portali społecznościowych, gdyż tutaj nie stosuje się hashtagów. Może to budzić zdziwienie, ale za używanie ich publikacje tracą zasięg. 

O czym należy pamiętać przed zastosowaniem hashtagów?

Jak już wcześniej napisałam, pamiętaj, by stosować je odpowiednio do tematu, używaj więc tych, które opisują to, co znajduje się na fotografii, i tych, które kojarzą się z nią, np. uczucia. Inaczej liczba twoich obserwujących zacznie spadać, a w skrajnych przypadkach twoje konto może zostać zablokowane. 

Zuzanna Skalska

 

Sięgnij po hashtag

07 lutego 2021

Strona główna

Wróć do artykułów